niedziela, 28 lutego 2016

Niedzielne śniadanie – wegańskie naleśniki

Dzisiaj kulinarnie... Co prawda nie o tortach, ale i tak na słodko...
Ze spotkania MAMblog przywiozłam trzy słoiki z konfiturami firmy Krokus. Zobowiązałam się też do przedstawienie przepisu, co też właśnie z przyjemnością czynię!




Naleśniki, to moje pierwsze skojarzenie z wszelkimi konfiturami. Przygotować tradycyjne naleśniki? To by było zbyt proste ;-)

Żebyście nie mieli wątpliwości - gotowanie to chyba nie moja działka, ale czasem córka mi mówi, że jestem najlepszą kucharką na świecie, więc może nie jest tak źle :-)
Specjalnie dla Was mój debiut z naleśnikami bez jajek i bez mleka. Jest to mój własny przepis (w każdym razie jeśli chodzi o proporcje) i wypróbowany tylko raz, więc traktujcie go raczej jako zachętę do eksperymentów. Jakiś czas temu przypadkowo zakupiłam mleko kokosowe i w sumie nie miałam pomysłu, co z niego zrobić. Pomyślałam, że pewnie jest jakiś sposób na przygotowanie naleśników bez jajek i bez mleka. Zaczęłam szperać w sieci i oczywiście okazało się, że jest wiele spoiw, które bez problemu mogą zastąpić jajka, m.in. zmielone płatki owsiane, zmielone płatki ryżowe, zmielone siemię lniane czy puree z banana. Ja użyłam puree z banana. Później przypomniałam sobie, że to już kiedyś grali... bo kiedyś robiłam synkowi placki, w których spoiwem był właśnie banan.

Przepis:
porcja na 2 osoby

Składniki:
200ml mleka kokosowego
100-150ml wody niegazowanej
1 banan (następnym razem spróbowałabym dać 1/2 banana)
3 łyżki oleju
100g mąki
szczypta soli
ewentualnie cukier (ja pominęłam, ponieważ konfitury są bardzo słodkie)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki oprócz banana wrzucamy do miski i miksujemy. banana zgniatamy widelcem na papkę, wrzucamy do miski i jeszcze chwilę miksujemy. Smażymy tak jak tradycyjne naleśniki – ja używa patelni teflonowej. Nakładamy na naleśnik ulubioną konfiturę, zawijamy i jemy.
Smacznego :-)

Konfitury firmy Krokus wyglądają znakomicie i tak też smakują. Jeszcze trochę zostało, więc możecie się wprosić na naleśniki, ale tym razem już takie tradycyjne...


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka