poniedziałek, 22 czerwca 2015

Ile kosztuje lukier plastyczny



Myślicie nad zrobieniem fajnego tortu dla dziecka, ale przeraża Was cena lukru plastycznego? Ja tak myślałam na początku. Można kupić gotowy lukier, ale ile go potrzeba? Jakie kolory wybrać? Postanowiłam zrobić lukier sama i tak zostało. Oczywiście korci mnie żeby spróbować sklepowego, ale póki co chwalę to co mam.




Poniżej przedstawiam Wam ceny składników – przepis na lukier plastyczny znajdziecie TUTAJ.
Wszystkie składniki kupiłam w jednym sklepie i tyle mnie to kosztowało:

żelatyna – 1,82zł
glukoza – 2,39zł
cukier puder – 2 x 1,75zł
aromat migdałowy – 1,15zł
Razem 8,86zł


Zostało około pół torebki cukru pudru, czyli porcja białego lukru plastycznego to koszt ok. 8 zł

Jeżeli chcemy mieć lukier kolorowy, to musimy jednorazowo zainwestować ok. 18zł za komplet barwników, pojedynczy barwnik to koszt. ok. 1zł, ale jeżeli kupujemy przez internet, to przy pojedynczych dochodzi koszt przesyłki, więc czasami warto od razu zaopatrzyć się w kilka kolorów. Barwniki oczywiście można ze sobą mieszać, więc jeśli komuś chce się bawić w mieszanie, to wystarczą podstawowe kolory :) Zazwyczaj termin przydatności sprzedawanych barwników, to minimum 3 lata, więc spokojnie koszt rozłoży się na kilka tortów. Wyliczenie jest proste – jeżeli planujemy robić torty tylko dla swojego dziecka, to zrobimy 3 torty, czyli kupując komplet barwników musimy doliczyć do ceny naszego domowego lukru dodatkowe 6zł. Ale to wyliczenie bardzo zawyżone - barwniki są BARDZO wydajne i mogą służyć do dekorowania wielu innych potraw. Barwników możecie używać również poza kuchnią, np. możecie zrobić taki kolorowy eksperyment KLIK Ja jeszcze nie próbowałam eksperymentu, ale wszystko przed nami.

Razem koszt ok. 70dag domowego lukru: 8zł+6zł(mocno zawyżona cena za barwniki)=14zł

Dla porównania – koszt gotowego lukru na allegro, to ok. 9zł za 50dag, za 1kg zapłacimy ok. 17zł ale do tego musimy doliczyć przesyłkę, czyli dodatkowe kilka złotych. Oczywiście im mniejsza paczka lukru w danym kolorze, tym cena wyższa (np. 2,25zł za 10dag). Wniosek z tego taki, że jednak domowy lukier wychodzi taniej (nawet jeżeli zakupicie pełną paletę barwników).

Zalety domowego lukru plastycznego:
  • składniki potrzebne na lukier są łatwo dostępne (oprócz barwników)
  • możecie zrobić bardzo kolorowy tort bez obawy, że jakiegoś koloru będzie za mało
  • zawsze możecie zrobić więcej lukru (gdyby z jakiegoś powodu Wam zabrakło)
  • jest tańszy niż ten gotowy
Mnie jedna porcja lukru spokojnie wystarcza na obłożenie dużego dwupoziomowego tortu, albo tortu w kształcie lalki. Jeżeli planuję ulepić większą dekorację, muszę oczywiście liczyć się ze zużyciem większej ilości lukru. Przy robieniu pierwszego tortu też trzeba brać to pod uwagę – jeżeli masa do obłożenia tortu będzie za słabo rozwałkowana, to może się okazać, że jedna porcja to za mało. Jak się zabrać do robienia pierwszego tortu jeszcze na pewno napiszę.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka