sobota, 4 kwietnia 2015

Jajka lakierem malowane...


Ostatni tydzień spędziłam w domu z chorą 5-latką i ząbkującym roczniakiem. W ramach umilenia czasu ozdobiliśmy jaja na kilka sposobów. Niestety wiele z tych dzieł nie przetrwało testów zderzeniowych przeprowadzonych przez moje dzieci.
Spróbowaliśmy między innymi ozdobić jajko lakierami do paznokci. Technika bardzo mi się spodobała. Przy jej zastosowaniu można uzyskać bardzo ciekawe efekty. Oto nasze jajko (jeszcze mokre od wody):





Jak to się robi?
1.Do miseczki lub innego pojemnika (ale takiego, którego nie będzie wam szkoda, jeżeli zabrudzi się lakierem) wlewamy wodę;
2. Na wodę wlewamy lakier - my użyliśmy lakierów szybkoschnących (przy próbie z najtańszymi lakierami, lakier zlepił się w ogromne grudy i nic nie wyszło ze zdobienia);
3. Delikatnie mieszamy lakier patyczkiem tak, aby powstały kolorowe smugi (w zależności jaki efekt chcemy osiągnąć);
4. Przetaczamy jajko po powierzchni wody,  lakier powinien przyczepić się do jajka (ręce należy zabezpieczyć rękawiczkami). Ja obtoczyłam od razu całe jajko, ale chyba powinno się zrobić najpierw jedną, potem drugą stronę - pewnie efekt byłby bardziej zadowalający na całej powierzchni jajka;
5. Jajko odkładamy na kieliszek do wyschnięcia

GOTOWE :)

Wesołego Alleluja ! ! !

 

 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka